Hoe kan je jouw Bitdefender Endpoint de laatste update laten controleren?

figuur Bitdefender UpdatesAls alles goed loopt, dan voert Bitdefender automatisch een tiental updatecontroles per dag uit. Deze updates zorgen ervoor dat jouw Bitdefender ook de laatste nieuwe bedreigingen de baas kan!
Als deze updates niet geladen worden, dan werkt Bitdefender nog altijd en controleert al wat er binnen komt en buiten gaat, maar doet dit dus met 'verouderde' gegevens.

Bij elke geslaagde update wordt dit tijdstip in de Gravityzone van IT-Supporter aangepast. Zodra wij vaststellen dat er in de voorbije 30 dagen géén update gebeurd is, krijg je van ons een mailtje... want dan moet er toch iets gebeuren!

Wat kan er dan fout lopen?

De reden waarom de updates niet automatisch gebeuren, kan zijn:

  • Je toestel is al een tijdje niet meer online geweest...
  • Jouw toestel kan géén verbinding maken met internet...
  • Bitdefender werd van jouw toestel verwijderd...

Wat kan je nu doen?

  1. Uiteraard moet je een werkende internetverbinding hebben, maar laten we ervan uitgaan dat dit OK is... nu je toch op deze website zit... 😏.
    Kan jouw (ander) toestel echter géén verbinding met internet maken, dan zou je best even langs komen, want dan loopt er toch iets meer fout...
  2. Open Bitdefender
    pictogram Bitdefender in taakbalkJe kan de klassieke werkwijze gebruiken om de app Open Security Console op te starten, of gebruik maken van de pictogrammen rechts onderaan in de taakbalk (dubbelklikken of klikken met de rechtermuisknop en Show kiezen).

    Vind je Bitdefender niet terug? Dan... is het programma ofwel niet opgestart, ofwel verwijderd. Dringend tijd om Bitdefender opnieuw te activeren of te installeren! Maak NU online een afspraak, zodat ik dit voor jou kan uitvoeren.
  3. figuur Bitdefender Security ConsoleDe Bitdefender-console wordt geopend.

    Klik aan de rechterkant op het pictogram Scan Tasks knop Scan Tasks.

    Kies nu in het uitgeklapte menu voor Check for Updates.
    Scan Tasks Menu
  4. Als alles goed loopt, dan zie je onmiddellijk de boodschap "update in progress" (= in uitvoering) en vrij snel daarna 'groen licht'
    figuur Bitdefender Security Console.

    Succes? Perfect! Klaar. Je hoeft verder niets meer te doen: op onze server is de update geregistreerd en we kunnen weer verder!
    Géén succes? Of twijfel je?
    Dan rest er maar één ding over: een online afspraak maken zodat ik eens kan meekijken, en dan zien we wel...

Wat is Bitdefender Enpoint Security?

figuur Bitdefender Enpoint Security

Bitdefender biedt bedrijven een complete internetbeveiliging aan via hun Gravityzone Security for Endpoints. Deze geavanceerde en professionele beveiliging is een topproduct, die IT-Supporter graag adviseert aan onze klanten.

Door de toestellen van onze klanten op te nemen in het bedrijfsportaal van Bitdefender Gravityzone bij IT-Supporter, kunnen we onze klanten de zekerheid geven van een prima beveiligingspakket én daar bovenop de service aanbieden van de opvolging van die beveiliging.

Als klant kan je dus op beide oren slapen: Bitdefender & IT-supporter houden een oogje in het zeil! Gedaan met vervelende (reclame-)popups die je aansporen om jouw toestel te beveiligen. Geen zorgen of alles nog loopt zoals het moet. Alles draait op de achtergrond, zonder toeters en bellen...

Een Endpoint is gewoon de Engelse term voor jouw toestel. De Gravityzone is de serveromgeving waar IT-Supporter een overzicht van alle endpoints krijgt. Hierbij kunnen we nagaan of het toestel een actuele beveiliging heeft en welke bedreigingen er gevonden (en verholpen) worden.

Meer info over Bitdefender, vind je op de productpagina bij Bitdefender: Endpoint Security bij Bitdefender